IELTS_Writing

writing English_anything.

언올차 2023. 6. 8. 06:19

아무거나 영어로 글쓰기를 해보았습니다. 그래도 글에 맥락이나 구성은 최대한 이해가 될 수 있도록 작성해 보았습니다.

(1) There is a restaurant right next to my office. They used to make noise pretty loudly. because they have done a lot of work like cooking and cleaning. I couldn't say anything. It was a public place and they also paid their place to the owner. However, It has a big problem. when I came here, I didn't mention installing a product for reducing noise. I didn't figure out there weren't any products to protect me from the noise. It's my fault. I couldn't tell you, eventually I didn't want to argue this problem with other people and I have just changed my life in a reserved way. So I started my work at night and I left the office in the morning. I know It was ridiculous but I was familiar with this situation. I guess it is possible to install that goods but I'm not sure when I finished this contract, whether keeping contract or not. So I just think about this situation and see how it goes.

제 사무실 바로 옆에 식당이 있습니다. 그들은 요리와 청소와 같은 많은 일을 했기 때문에 꽤 큰 소리로 떠들어댔습니다. 아무 말도 할 수 없었어요. 그곳은 공공장소였고 그들은 또한 주인에게 그들의 자리를 지불했습니다. 하지만, 그것은 큰 문제를 가지고 있습니다. 제가 여기 왔을 때 소음을 줄이기 위한 제품을 설치하는 것에 대해서는 언급하지 않았습니다. 저는 소음으로부터 저를 보호해 줄 제품이 없다는 것을 몰랐습니다. 제 잘못이에요. 저는 당신에게 말할 수 없었습니다, 결국 저는 다른 사람들과 이 문제를 논쟁하고 싶지 않았고 저는 제 삶을 내성적인 방식으로 바꿨습니다. 그래서 저는 밤에 일을 시작했고 아침에 퇴근했습니다. 말도 안 되는 일이었지만 저는 이 상황에 익숙했습니다. 그 물건은 설치가 가능할 것 같은데 계약을 지켰는지 안 지켰는지 언제 계약이 끝났는지 모르겠어요. 그래서 저는 그냥 이 상황에 대해 생각하고 어떻게 진행되는지 봅니다.

(2) When I was preparing to write my first essay for my Master's program. I used to overpress about I had to make everything and try to afford it. But it was given a great impression on others. I had known that it was possible to know and be able to improve now. I just was worried about if someone hates my essay or if I made a mistake. it doesn't matter. but I can figure out what this means. it was better than worrying about these problems to show others and give some feedback. but I recognized it too late. I think it was a habit which was made in Korea. People who lived in Korea want great results and shy to talk to someone about their product. I definitely agree with that. The next time I do something for the first time. I'm going to try my best not to worry so much about how things might turn out because now I realize that making improvements is much more meaningful and realistic than trying to be perfect.

석사 과정을 위한 첫 에세이를 쓸 준비를 하고 있을 때. 저는 모든 것을 만들고 그것을 감당하려고 노력해야 한다고 지나치게 강조하곤 했습니다. 하지만 그것은 다른 사람들에게 큰 인상을 주었습니다. 저는 지금은 알 수 있고 향상될 수 있다는 것을 알고 있었습니다. 나는 단지 누군가가 내 에세이를 싫어하거나 내가 실수한 것이 아닌지 걱정했습니다. 그건 중요하지 않아요. 하지만 이게 무슨 뜻인지 알 수 있어요. 다른 사람들에게 보여주고 피드백을 주는 것이 이러한 문제들에 대해 걱정하는 것보다 나았습니다. 너무 늦게 알았어요. 그것은 한국에서 만들어진 습관이라고 생각합니다. 한국에 살았던 사람들은 좋은 결과를 원하고 그들의 제품에 대해 누군가와 이야기하는 것을 부끄러워합니다. 저는 그것에 전적으로 동의합니다. 다음 번에 제가 처음으로 무언가를 할 때. 저는 상황이 어떻게 될지에 대해 너무 걱정하지 않도록 최선을 다할 것입니다. 왜냐하면 이제는 완벽해지려고 노력하는 것보다 개선하는 것이 훨씬 더 의미 있고 현실적이라는 것을 깨달았기 때문입니다.

반응형